tisdag 15 maj 2012

Theos hörsel

Hej, hej!!



Igår var vi en heldag i Örebro med hörselvården, föreläsning med föräldrar o ungdomar som berättade om sitt liv med hörselskada.
En intressant dag !!  Fick höra fyra helt olika berättelser men som alla gav någonting till oss som föräldrar till en son m hörselskada...

Theo fick vara hemma med mormor o morfar o busa o leka, mamma hann till och med att baka åt oss o stryka min jätte hög m tvätt...:) tack kära mamma!!!!


Dagen idag har även den börjat i hörselns tecken, vi hade ett möte inbokat med förskolelärarna o rektor på Theos förskola plus våran hörselpedagog. Vi är jättenöjda m våran förskola med jättebra personal o Theo trivs så bra!!!

Men våran hörselpedagog anser att personalen inte har tid till att tillgodose Theos behov av mycket o nära prat m honom, för att han ska ta till sig allt som sägs... så därför vill vi ha en resurs till honom som kan vara nära honom o prata mycket med honom o se till att han inte missar något som de andra barnen får automatiskt...
Eftersom jag jobbar i kommunen själv så vet jag vad ekonomin styr o vad duktiga rektorer kan vara o prata bort behoven som finns... Men ibland får man vara jobbig förälder o bli irriterad o förklara vad MITT barn behöver o vad det har rätt till, då kanske det går, vi får se om ett par veckor, men annars får vi bråka ännu mer för Theo ska ha det han behöver!!!!

Jag har tagit en föräldradag i dag o jag o Theo har haft en dag tillsammans, en sväng på stan o uträtta några ärenden, sen en stund på museumet där vi gick runt o kikade o lekte lite, sen käkade vi lunch där, mysigt!!!

På bussen hem somnade T. o sover än....

Ha en skön dag, kram

2 kommentarer:

  1. Håller tummarna för att han kan få en person som kan hjälpa honom lite extra på förskolan!

    Kul att du börjat blogga igen!

    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Stå på Dig!!
    Kram

    SvaraRadera