lördag 16 juni 2012

Huddingebesök

Hejsan,hej!

I onsdag var vi iväg på 1 års kontroll, efter Theos CI-operation..
Förra gången när vi var där på 1/2 års kontroll hade jag höga förväntningar o kände mig lite besviken på hemvägen... så denna gången sa jag till mig själv-Ha inga förväntningar!! men det är inte lätt eftersom hans språkutveckling flyger fram just nu...

Ja vi började besöket hos ingenjören, som kollade igenom "apparaterna" att allt fungerade som det skulle, o det gjorde det! Han gjorde även något test på funktionen av nerverna i huvudet (tror jag det var..), detta testet fick han inte så mycket svar på, men han sa att det inte var något tillförlitligt test men att det ändå var bra att göra det... Kände alltså ingen större oro för det!!!

Efter ingenjören var det dax för hörseltest hos audionom, som jag skrivit förut är detta test svårt att göra på honom o jag vet inte riktigt om det alltid visar rätt... Men vi fick svaren att han ligger runt 40-50 dB ( några hörselvårdssiffror som vanliga människor inte förstår) Men han ligger i allafall en bra bit under normalhörsel o audionom vill att han ska upp en bit till iallafall!

Sen var vi till en logoped o det var riktigt kul!! För det testet han gjorde för ett halvårsen som han hade 1 rätt på då, hade han nu 17 rätt på!! O detta visade att han ligger på en 2-årings nivå på hörförståelse!!
Han har alltså på detta året med CI kommit ikapp sina jämnåriga på hörförståelse :)
Sen är det ju mycket annat som alltid kommer vara jobbigare o svårare för honom, men just nu gläds vi åt detta!!! ( Har förresten inte fått något samtal från förskolerektorn ang resurs på förskolan, det har nu gått över en månad, hon sa att hon skulle höra av sig om några veckor...:(   )

Lite småslöande vid fotbollstv här, sen godnatt!!!

1 kommentar:

  1. Härlig läsning!! Blir glad i hjärtat!! Hoppas att det löser sig kring resurs på förskolan åt er också! Kram

    SvaraRadera