onsdag 13 april 2011

förstår mig inte på min son...

Hej,hej alla vänner!

Theo har fram till iförrgår älskat gröt, det har varit det bästa att äta..

Han har fått det på morgonen och på kvällen, men nu helt plötsligt vill han inte ha det...blir jättearg och vill inte äta.. Tar bara sin vattenflaska och vill dricka..
Han har fått mild havregröt för 4 månaders bäbisar...men idag provade jag fruktgröt för 8 månader, åt lite men ville sen inte ha.. Någon som har någon ideé på varför han helt plötsligt inte vill ha??? och vad man ska ge istället till frukost och kvällsmat..??
Inte lätt att förstå sig på de små liven...;)

4 kommentarer:

  1. Hej vännen! Roligt att ses när ni var här, hoppas ni kommer snart igen!!!

    Så där gjorde Alfred också, jag tog då varannan frukpuré o varannan gröt...fruktgröten gillade han aldrig. Dricker han inte välling? Usch, det är jobbigt när de inte vill ha det som gått så bra innan...det löser sig säkert om ett par dagar!Lycka till! Kram Katta

    SvaraRadera
  2. Varför han inte vill ha, det kan jag förstås inte svara på :) Men däremot så har jag ju en envis liten tjej här hemma som INTE vill äta "köpegröt" av nån sort. Så det enda som gäller här är mannagrynsgröt som jag kokar på vatten istället för mjölk som det egentligen ska vara. Jag tar 1 1/2 dl vatten och 1 1/2 msk gryn och sen serverar jag med fruktpuré. Kan kanske vara värt ett försök?? Hon älskar den i allafall!!

    SvaraRadera
  3. Axel's gröt sug har gått i perioder. Ibland älskar han ibland avskyr han. Och jag får gilla läget :-)

    Axel äter alltid välling till frukost. Sen får han kvällsmat (typ köttfärssås) vid fem och en vällingflaska igen vid sju innan han ska sova... Ibland byter jag ut gröten på morgonen men han verkar inte gilla det lika mycket nu.. Om du har på lite god fruktpuré och en skvätt ersättning eller bröstmjölk då? Hoppas det löser sig! Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Ibland byter jag ut vällingen till gröt på morgonen ska det stå :-)

    SvaraRadera